Kamis, 19 April 2018

Essentia - apa itu essentia?





Assalamualaikum wr wb,
Hari ini, kita hidup dalam era teknologi di mana maklumat telah berubah dari yang terhad kepada sangat banyak. Tetapi sama ada anda suka atau tidak, anda secara sukarela memberikan akses kepada data peribadi berharga anda secara percuma. Bagaimana jika anda boleh mengawal dan menguntungkan dari data yang anda miliki, setiap saat setiap hari? Bagaimana jika "data" termasuk identiti, log masuk, harta digital, reputasi dan komunikasi peribadi, semuanya dalam satu tempat - Essentia.

Essentia

Essentia adalah bilah swiss-army multi-asset dan berbilang rantaian yang didesentralisasi yang boleh digunakan dan dimiliki seseorang. Ini memberi anda peluang untuk mendesentralisasi diri anda di blokchain! Bunyi sejuk, bukan? Mari kita menyelam lebih mendalam.


Intipati Essentia adalah "Sistem Operasi" modular yang dilengkapi dengan boot dari "Benih". Saya akan mengemukakan penerokaan teknikal kecil untuk buku putih mereka. Buat masa ini, mari kita panggil OS Essentia ini. Ia mempunyai konsol, dan juga panel Home yang membolehkan akses dan penggunaan semua ciri dan fungsinya. Ia boleh dimuatkan pada hampir semua mesin tuan rumah dan seni bina OS, sementara juga sesuai untuk berjalan dari penyemak imbas yang sedia ada dan dalam persekitaran perkakasan / perisian yang rendah. Ini memastikan anda mempunyai akses kepada data anda di mana sahaja dan bila-bila masa.



ID, Masuk, keyring, Dapp Center, Wallet, Pertukaran Tanpa Akaun, DEX, Simpanan terdesentralisasi, Pasar Utama, VPN terdesentralisasi, Social Dapp, Crypto Nodes, dan sebagainya, hanyalah beberapa dari modul "frontend" yang boleh diaktifkan di dalam OS Essentia terdesentralisasi ini dengan klik mudah. Pengguna hanya memerlukan Seed-nya agar selalu dapat memuatkan dan menggunakan kerangka Decentralized peribadi mereka sendiri dari mana saja dan pada segala jenis mesin atau sistem tuan rumah, walaupun persekitaran maya. Ini adalah Single Sign-On yang setara tetapi lebih baik.

Ciri-ciri Utama


Modular - Essentia memanjangkan / kontrak untuk memenuhi kehidupan yang semakin meningkat. Menambah dApps baru, platform dan dompet semudah mengklik butang.


Scalable - Output tinggi yang menyokong berjuta-juta pengguna pada masa yang sama.
Pemilikan Data yang Selesai - Anda adalah pemilik tunggal data anda. Tiada lagi.
Multi-Chain. Multi-peranti - Menyokong blockchain yang berbeza termasuk Bitcoin, Ethereum, dan banyak lagi. Bekerja pada mana-mana peranti, IOT atau CLI.
Semua Dalam Satu Benih - Satu benih selamat. Aplikasi tidak banyak.
KYC dan GDPR secara lalai - Sesuai dengan prosedur pengesahan yang dipertingkatkan secara aman tanpa membahayakan data atau privasi anda.

ESS Token

Ia menyediakan rangka kerja dan berfungsi sebagai cara pembayaran. Ini boleh ditebus untuk mata wang utama crypto. Dengan bantuan token, anda boleh membeli ruang storan tambahan atau menjalankan kemas kini.



Jualan Token

Simbol: ESS
Jenis: ERC20
Harga Permulaan: 1 ETH = 15000 ESS
Mula: TBA

Token Pengedaran



Tim



Pasukan ini diketuai oleh pengasas Matteo, Mirco, Vladimir & Blockchain "Kesedaran Privasi" pakar. Essentia memulakan perjalanannya dari ketika Matteo bersendirian di hadapan meja kecil di apartmennya. Ia kemudian berkembang pesat ke dalam pasukan 110+ pepejal, yang terletak di 5 pejabat di lebih 3 negara yang berlainan. Selain Matteo, Mirco & Vladimir telah menunjukkan kemahiran keusahawanan mereka sejak belia dan memperoleh ganjaran mereka melalui pengalaman luas mereka.

Mereka telah mendapat perkongsian dan sokongan daripada syarikat-syarikat dan pakar-pakar terkemuka seperti Bitcoin Association Switzerland dan KPMG.

Peta pelancongan

Mereka mempunyai siri peristiwa dan peristiwa penting yang dipikirkan dengan baik. Mereka juga mempunyai kertas khas untuk pelan hayat Essentia di sini: https://essentia.one/Roadmap_draft.pdf

Ringkasnya, ini adalah rancangan pasukan yang akan dilaksanakan pada tahun 2018.

Suku 1

Fungsi mentah
Penyimpanan fail
Dompet pelbagai aset
Simpan dApps
CLI dan UI
eLogin asas
integrasi dApps pusingan 1
Alpha / MVP
Hadiah limpahan
Mesyuarat / Persidangan
Airdrop

Suku 2

VPN Khas, TOR, Mysterium
Nod dan modul rantaian tunggal
penyepaduan dApps pusingan 2/3
eLogin pihak ketiga
Pelancaran awal modul on-rantai
Repositori yang terdesentralisasi
Beta
Lebih banyak hadiah & kempen Hackathon
Airdrop lagi

Suku 3

Rangka automasi CLI
Pelancaran awal modul silang silang
ID Sistem Alpha
integrasi dApps pusingan 4
Versi beta aplikasi mudah alih asal
Lebih banyak hadiah & kempen Hackathon
Airdrop lagi

Suku 4

Ciri dan tetapan lanjutan
eLogin + KYC
ID beta didesentralkan
Persekitaran resolusi rendah dan IOT
Telefon bimbit RC
Lebih banyak hadiah & kempen Hackathon

Anda ingin tahu lebih lanjut mengenai Essentia? lawati pautan di bawah:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

SHENG - BLOCKCHAIN ​​UNTUK PEDAGANG